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Campo DCValorIdioma
dc.contributor.advisor1Cunha, José Maria Alves da-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/0098715118514336pt_BR
dc.creatorPereira, José Rafael Magalhães-
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/2360036256039726pt_BR
dc.date.accessioned2025-09-16T21:18:05Z-
dc.date.available2025-09-15-
dc.date.available2025-09-16T21:18:05Z-
dc.date.issued2025-07-02-
dc.identifier.urihttp://dspace.ufdpar.edu.br/jspui/handle/prefix/751-
dc.description.abstractThis paper looks at audiovisual productions as motivators for tourism, with the general aim of discussing the possibilities for implementing film tourism in the state of Piauí. The specific objectives are: 1) To understand the strategies needed to structure film tourism in Piauí; 2) To identify ways in which the state's public authorities can encourage and stimulate film tourism. The research was qualitative and exploratory in nature, with documentary research as the secondary source and field research as the primary source. The technique of benchmarking processes with the São Paulo audiovisual company (SPCine) and its film commission (São Paulo Film Commission) was employed, together with the use of semi-structured interviews as techniques for collecting information about the member of the Piauí Tourism Department (SETUR), submitting the interview to the categorical content analysis proposed by Bardin (2016). The research revealed that SPCine is effective in attracting audiovisual works through incentive policies and digital marketing, but still has gaps in the development of specific tourism products and in integrating the promotion of works at all stages of production. The representative from the secretariat confirmed the favorable outlook for the development of the segment in the state, projecting that the Piauí Film Commission will be in place by the end of 2025, as stated in the Strategic Tourism Marketing Plan (2024-2027). It is suggested that future research monitor the implementation of the Piauí Film Commission and evaluate its socio economic impacts, as well as the perception of the local community and tourism service providers.pt_BR
dc.description.resumoO presente trabalho aborda as produções audiovisuais como motivadoras da atividade turística, tendo como objetivo geral discutir as possibilidades de implementação do turismo cinematográfico no estado do Piauí. Os objetivos específicos empenham-se em: 1) Compreender as estratégias necessárias para a estruturação do turismo cinematográfico no Piauí; 2) Identificar formas de incentivo e estímulo ao turismo cinematográfico por parte do poder público do Estado. Utilizou-se de uma pesquisa de natureza qualitativa e do tipo exploratória, detendo a pesquisa documental como fonte secundária e a pesquisa de campo como fonte primária. Empregou-se a técnica de benchmarking de processos para com a empresa de audiovisual de São Paulo (SPCine) e sua comissão fílmica (São Paulo Film Commission) aliada ao uso da entrevista semi-estruturada como técnicas de coleta de informação quanto ao membro da Secretaria de Turismo do Piauí (SETUR), submetendo a entrevista à análise categorial de conteúdo proposta por Bardin (2016). A pesquisa revelou que a SPCine é eficaz na atração de obras audiovisuais por meio de políticas de incentivo e do marketing digital, mas ainda apresenta lacunas no desenvolvimento de produtos turísticos específicos e na integração da promoção das obras em todas as fases da produção. O representante da secretaria confirmou a perspectiva favorável ao desenvolvimento do segmento no estado, projetando a efetivação da Piauí Film Commission para o final de 2025 como consta no Plano Estratégico de Marketing Turístico (2024-2027). Sugere-se para futuras pesquisas o acompanhamento da implementação da Piauí Film Commission e a avaliação de seus impactos socioeconômicos, bem como a percepção da comunidade local e dos prestadores de serviço turísticopt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Cátia Regina Furtado da Costa (catiarfc@ufdpar.edu.br) on 2025-09-15T19:43:37Z No. of bitstreams: 1 TCC Final- RAFAEL MAGALHÃES.pdf: 641467 bytes, checksum: da66b34924bd26a5e20a087c0231e9d0 (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Cátia Regina Furtado da Costa (catiarfc@ufdpar.edu.br) on 2025-09-16T21:18:05Z (GMT) No. of bitstreams: 1 TCC Final- RAFAEL MAGALHÃES.pdf: 641467 bytes, checksum: da66b34924bd26a5e20a087c0231e9d0 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2025-09-16T21:18:05Z (GMT). No. of bitstreams: 1 TCC Final- RAFAEL MAGALHÃES.pdf: 641467 bytes, checksum: da66b34924bd26a5e20a087c0231e9d0 (MD5) Previous issue date: 2025-07-02en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal do Delta do Parnaíbapt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentDepartamento 1pt_BR
dc.publisher.initialsUFDParpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectTurismo cinematográfico;pt_BR
dc.subjectModelo organizacional;pt_BR
dc.subjectPiauí; SPCine;pt_BR
dc.subjectSão Paulo film commission.pt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::TURISMOpt_BR
dc.titlePossibilidades de desenvolvimento do segmento de turismo cinematográfico no estado do Piauípt_BR
dc.typeTrabalho de Conclusão de Cursopt_BR
Aparece nas coleções:Bacharelado em Turismo

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